Leveransinformation

Leveransvillkor

Så fort din order har blivit registrerad så packas dina varor och levereras till den angiva adressen.
Vi levererar endast inom Sverige gränser.

Orderbekräftelse

När vi har fått in en order från dig så går vi igenom denna och därefter skickas en bekräftelse på din order via mail.

Transportskador

Synliga skador skall anmärkas direkt till transportör vid leverans, kontrollera kollit noga innan du kvitterar ut det. Viktigt att transportskador även anmäls till Snabbens kundtjänst inom 24 timmar.

Vi följer konsumentverkets riktlinjer och anmälan ska göras inom skälig tid. Det är därför viktigt att du inspekterar dina produkter noggrant i samband med mottagande av varan. Företag ska anmäla transportskador inom sju dagar efter kvittens av produkten från transportör.

För att ärendet ska kunna handläggas på snabbast möjliga sätt ber vi dig att behålla produktens emballage så att detta kan besiktigas.

Leveranstid

Leveranstiden är normalt ca 1-2 arbetsdagar för våra lagervarorvid beställning före 11:30, vid längre transportsträcka t ex till norra Sverige och Gotland kan extra leveranstid tillkomma. Om produkterna är beställningsvaror och inte finns i lager är leveranstiden varierande ca 7-14 dagar.
Vissa produkter med märkning beställvara kan vara längre tid än det som anges. Då det finns faktorer som kan påverka detta hos våra leverantörer/tillverkare.

Tänk på att du som kund alltid ska kunna visa legitimation vid utlämningen/leveransen av produkterna, om du inte själv kan närvara så ska mottagare kunna uppvisa köpande kunds legitimation samt sin egen, inga fotokopior accepteras.


Hemleverans

Du kan välja att få hemleverans. Vid hemleverans ansvar du som kund att vara hemma och ta emot varorna. Är du inte hemma efter överenskommelse med fraktbolaget så har fraktbolaget rätt att ställa av varorna vi dörren då anser man att leverans har blivit utfört.