Köpvillkor

  1. Köp- och leveransvillkor

    Dessa allmänna villkor för köp och leverans är tillämpliga på alla köpavtal som du ingår med Snabben.se - Bona Partner AB. Genom att beställa accepterar du dessa allmänna villkor.

    Leveransvillkor

    Så fort din order har blivit registrerad så packas dina varor och levereras till den angiva adressen.

    Orderbekräftelse

    När vi har fått in en beställning från dig så skickas en orderbekräftelse på din beställning till dig via mail.

    Moms

    Moms tillkommer på alla angivna priser. Livsmedel 12%, övriga 25%.

    Betalningsvillkor

    Företag och Privatpersoner. Tillgängliga betalsätt hos Snabben är Kort (VISA & Mastercard), Faktura, Delbetala, Direktbank och Konto.

    Vid fakturaköp gäller för Företag 30 dagar och för Privatpersoner 14 dagar om inget annat avtalas.

    Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift (med belopp som är tillåtet enligt lag) 60 kr samt dröjsmålsränta (24% årsränta) plus gällande referensränta. Sedvanlig kreditprövning utan kännedomskopia sker. Leverans sker endast till folkbokförd adress.

    Fraktkostnad anges i kassan. Fri frakt när du handlar för 995kr ex moms.

    Felleverans/Transportskador

    Skulle vi leverera fel antal eller fel vara ber vi dig meddela oss så snart som möjligt så att vi kan rätta till felet. Skicka in kvitto/garantisedeln med uppgift om felaktigheten samt bifoga eventuellt fellevererade varor i sin originalförpackning. Om du vid mottagandet upptäcker att försändelsen är transportskadad ska du omedelbart anmäla skadan till ditt utlämningsställe eller transportören som har kört ut godset till dig.

    Returnera

    Retur med post

    Du står för risken vid en retur till oss så skicka originalförpackningen väl förpackad i ett bra ytteremballage. Använd den förbetalda fraktsedeln för retur om sådan finns. Annars skicka in returen på billigast möjliga sätt med företagspaket. Bifoga alltid ett speciellt returnummer som du får av oss. Om orsaken är fel på varan, måste typ av fel anges på ett tydligt och bra beskrivet sätt. Återbetalning sker på samma betalningssätt som användes vid köpet om du inte anger annat (och förutsatt att det godkänns av din betalningsförmedlare). När en vara returneras till oss står du för returfrakten. Om din retur gäller någon form av reklamation och vi godkänner reklamationen så återbetalar vi fraktkostnaden till dig. Vi löser inte ut varor som returneras mot postförskott eller efterkrav. Returer/Öppet köp - Kan endast genomföras efter kontakt med kundtjänst. Vid köp av beställningsvaror (ej lagervaror) kan begränsad returrätt gälla. Eventuella värdeminskningsavdrag kan utgå som konsekvens av att exempelvis varor (med förpackning) som returneras inte längre är i säljbart skick eller för varor som tillverkats på beställning. För privatpersoner gäller också 14 dagars lagstadgad ångerrätt. Enligt lagen om distansavtal så behöver vi inte ta tillbaka varor som har värde under 400 kr.

    Retur av tungt och skrymmande gods

    Om varan väger mer än 20 kg eller är skrymmande på annat sätt kan den inte skickas som postpaket. Var vänlig kontakta Snabbens kundservice för instruktioner.

    Ej uthämtat paket

    Outlösta paket omfattas ej av ångerrätten. För paket som ej hämtas ut utan överenskommelse med Bona Partner AB debiteras en avgift på för närvarande 250 kr inkl moms. Detta motsvarar de kostnader som det orsakat oss att skicka ut paketet samt motta det i retur. Varor vilka levereras som postpaket till postens utlämningsställe aviseras med sms till din mobil och ligger kvar i två veckor. Ej uthämtade varor returneras till oss.

    Reservation & Förbehåll

    Vi reserverar oss mot eventuella felaktigheter på webbplatsen, utgående artiklar samt slutförsäljning.

    Integritetspolicy & GDPR

    Du kan ta del av Snabben integritetspolicy genom att klicka här.