Vanliga frågor (FAQ)

Hur handlar man på Snabben?

Vår strävan är att tillhandahålla marknadens smidigaste tjänst för att inhandla kontors- och förbrukningsmaterial. På Snabben letar du upp de produkter som ditt företag är i behov av. Välj antal och klicka på Lägg i varukorg. Därefter går du till kassan, väljer betalningsalternativ och checkar ut. Inget krav på att registrera sig finns. Registrerade kunder får tillgång till olika hjälpmedel när de är inloggade för att förenkla inköpsprocessen av kontors- och förbrukningsmaterial. Därutöver får registrerade medlemmar ta del av riktade och attraktiva erbjudanden med jämna mellanrum.

Med över 50 000 artiklar i vårt sortiment är nyckeln en logisk kategorisering för att Ni ska uppleva butiken som enkel och smidig att handla i.

Vid frågor om våra produkter eller produktkategorier är Ni givetvis välkomna att höra av Er till vår kundtjänst via Kontaktformulär eller ring tel 010-130 20 00.



Hur blir man kund på Snabben?

Inga krav på registrering finns för att få handla hos oss på Snabben. Leta upp de produkter som ditt företag är i behov av och lägga dem i varukorgen, gå till kassan för att sedan välja betalningsalternativ. Efter att ha fyllt i begärda uppgifter och godkänt din order hälsar Snabben dig välkommen som kund. Alternativt kan du klicka på Logga In överst på sidan och registrera dig som kund på Snabben för att vid nästa köptillfälle kunna utnyttja en rad fördelar som registrerade kunder förfogar över, samt kunna ta del av riktade och attraktiva erbjudande. Om du loggar in först så är alla dina uppgifter förifyllda i kassan.



Vad innebär det att vara Snabben kund?

Utöver de fördelar som inloggade kunder förfogar över samt vårt populära nyhetsbrev får Snabben kunder vid jämna mellanrum ta del av särskilt riktade och attraktiva erbjudanden.



Order

Vad händer om jag beställer en vara som är "tillfälligt slut"?
Om du beställer en vara om är tillfälligt slut så skickar vi den så snart vi får in den på lager igen. Kundtjänst kan meddela ungefärlig leveranstid. Om du beställer fler varor och en eller flera är tillfälligt slut så kommer vi att skicka det som finns på lager omgående och de andra produkterna vartefter vi får in dom på lager. Givetvis utan extra fraktkostnad. 

Jag har inte fått någon orderbekräftelse?
Vänligen kontrollera din skräppost. Om du inte hittar bekräftelsen där så är du välkommen att höra av dig till kundtjänst så hjälper vi dig att kontrollera dina uppgifter på ordern och kan skicka en ny bekräftelse.


Betalning

När kommer min faktura?
Fakturan skickas samma dag som din order lämnat lagret. Vi samarbetar med Svea Ekonomi som skickar ut fakturor till våra fakturakunder. Vi skickar ingen faktura i paketet.

Jag hittar inte min faktura?
Om du har fått alla dina varor levererade och fortfarande saknar din faktura efter ca 1 vecka efter leverans. Då ska du kontakta kundsupport här och be om en fakturakopia. Vänligen uppge ditt ordernummer.


Leverans

Hur lång är leveranstiden?
Vi skickar alla produkter som finns på lager samma dag om ordern är lagd innan 11.30. Leveransen sker med Postnord och är framme inom ca 1-3 dagar (en extra dag kan tillkomma för vissa områden i Norrland).
Produkter med märkning beställvara uppges uppskatade dagar på produktsidan. Visa produkter kan komma skickas direkt från tillverkaren.

Jag har fått fel produkt
Om du har fått fel produkt levererade mot vad du beställt så är du välkommen att kontakta kundtjänst här så hjälper vi dig att reda ut vad som hänt.

Vad innebär restnoterad produkt? 
Om en produkt är restnoterad/slut på lager så skickar vi den så snart den kommer in på lager igen. Givetvis utan extra kostnad.

Jag har fått faktura men ingen leverans?

En faktura skapas när er beställning lämnar vårt lager. Det kan det hända att din faktura hinner komma innan leverans.